Van, hogy egy szolgáltató az ügyfél „kényelme” érdekében teszi kényelmetlenné az ügyfél érdekét. Én, mint ügyfél meg azon gondolkodom, hogy most akkor melyikünk van fordítva bekötve.

Nem tudom kinek, hogy jött át ez az új rendszer, ugye Március 1-től már hiperszuper gyorsan megy a lóvé egyik számlától a másikra, akár 5 másodperc alatt is. Bevallom, engem, hétköznapi srácot annyira nem hozott lázba a dolog. Egyrészt meglehetősen ritkán utalgatok és akkor sem különösebben fontos, hogy 5 perc, 5 óra vagy 1 nap alatt megy-e át a pénz (a kártyás vásárlásnál meg eddig is gyors volt a fizetés), másrészt ami fontos lehetne a melósnak, a munkabér átutalásokat nem érinti a változás. Tehát ha munkabér „bankközi utalással” érkezik (értsd úgy: a munkáltató és a munkavállaló bankja nem ugyanaz) akkor ugyanúgy nem 5 másodperc alatt vált számlát a pénz. Rosszabb esetben ugyanúgy másnap kapja meg a melós, mint eddig. Persze ez nem akkora tragédia, egy nap csúszás nem a világ. Szóval jött most ez az új rendszer, hetek óta reklámozták, most megkaptam végre. Állítólag az én kényelmem érdekében történtek a változások. Nos ehhez lépest az eddigi egyetlen szembetűnő változás pont marhára nem kényelmes.

 

Mint említettem már, általában kártyával vásárolok. Eddig egy nagyon kényelmes folyamata volt ennek, fizettem, majd néhány másodperc múlva megkaptam az sms-t, ami tájékoztatott a vásárlás tényéről, helyéről, összegéről és a fennmaradó egyenlegemről. Ezen infókból az első három talán nem is volt annyira érdekes, hiszen 3 másodperccel a tranzakció után feltehetőleg még emlékszik az ember arra, hogy vásárolt, arra is, hogy mennyiért, és nyilván ilyen rövid idő alatt a boltból sem jutott ki még, így azt is tudja, hol vásárolt. ( persze ettől még jó, hogy ezek is szerepeltek az üzenetben, sok esetben hasznosak lehetnek) Viszont a fennmaradó egyenleg, én úgy gondolom, minden esetben hasznos információ. Volt. Ugyanis ma reggeltől ez utóbbi valamiért már nem szerepel az sms-ekben. Továbbra is ott virít, hogy vásároltam, az is, hogy hol tettem ezt és az is, hogy mennyiért (tehát azok az infók, amikre bő 3 másodperc elteltével azért feltehetőleg még emlékszem), az viszont már nem, hogy mennyi pénzem maradt a számlán. Pedig ezt azért feltehetőleg kevesen tartják fejben. Pláne esélytelen lesz fejben tartani ebben az új rendszerben, hiszen napi átlag 2-3 vásárlás esetén, ha közben semmiféle visszajelzést nem kapok az aktuális egyenlegről, nyilván 1-2 nap alatt elveszti az ember a fonalat. Két lehetőségem marad, vagy tartok magamnál egy noteszt és abba vezetem tranzakciónként, hogy mennyim maradt, vagy rendszeresen belépek a netbankba és ott ellenőrizgetem az egyenlegemet. Egyik opcióval kapcsolatban sem értem, hogy miért gondolja azt a bank, hogy nekem ez kényelmes lenne? Szerintük nyilván kényelmesebb, mint eddig, amikor minden sms-ben megkaptam az új egyenleget is, így semmi egyéb teendőm nem volt. Aztán nehogy oda jussunk, hogy egyszer csak már annyi szerepel az üzenetben, hogy „Vásároltál” (hogy hol, mikor és mennyiért, az téged ne érdekeljen), mondván, hogy ez így még kényelmesebb nekem...

Csak aztán nem biztos, hogy tetszik nekem, ha az, akire a pénzemet bízom, nem igazán tesz meg mindent azért, hogy nyomon tudjam követni a pénzügyeim alakulását. Holott erre meglenne a lehetősége, hiszen eddig éveken keresztül gond nélkül működött a teljes körű tájékoztatás. Szokták mondani, az ügyfél és a bank közt egyfajta bizalmi viszony van. Ennek a bizalomnak nagyon egyszerű az alapja, a tájékoztatás. Én átadom a pénzem megőrzésre, kezelésre, a bank pedig folyamatos és teljes körű tájékoztatást ad a folyószámlámmal történtekről. Ez tiszta viszonyokat teremt, hiszen kényelmesen ellenőrizhetem a bankot. Ha viszont a bank, valamilyen okból kifolyólag egyszer csak elkezd „kifelejteni” bizonyos fontos információkat ebből a tájékoztatásból, akkor ez az alap kezd megrogyni. Ezzel együtt persze a bizalom is meginog. Egy banknak meg nem biztos, hogy jó üzlet az, ha az ügyfelek bizalma meginog...

Ápdételek:  

A bejegyzés másnapjától újra visszaállt a régi rend.  

Lehet, hogy csak egy átmeneti rendszerhiba volt, az is lehet, hogy sokan panaszkodtak miatta és azért „csinálták vissza”, nem tudom, de talán mindegy is. A lényeg, hogy újra a régi!  :) 

 

A Netbetyárblog Fecebook oldala, csatlakozz!

Ha tetszett, osztd meg a Facebook-on is:

Megosztás a Facebook-on